Jak tvoříme reklamní texty

Tvorba reklamních textů sice vyžaduje notnou dávku kreativity, i tak je však nutné dodržovat určité postupy. O tom, jak budeme postupovat při tvorbě vašich textů, si přečtěte níže.

Čím se řídíme při tvorbě reklamních textů

  • Psaní textů následuje vždy až po důkladné přípravě a analýze. Potřebujeme se dozvědět maximum informací o vašich produktech a službách, cílové skupině, užitcích, které nabízí koncovým zákazníkům apod.
  • Při psaní textů postupujeme odzadu – nejdříve si vytyčíme cíl, podle něj teprve volíme formu a prostředky.
  • Používáme tzv. model AIDA - ten pomáhá formulovat přesvědčivý a dobře strukturovaný text, který upoutá pozornost.
  • Informace v textu prioritizujeme pomocí tzv. modelu obrácené pyramidy. Na důležité otázky, odpovídáme v textu co nejblíže začátku.
  • Při psaní se stále snažíme o vcítění do konkrétních modelových čtenářů, což nám umožní lépe vyhodnotit reakci čtenářů na text.
  • Nadpisy mají zásadní význam, a to nejen u textů pro web. Proto jim věnujeme zvýšenou pozornost, případně testujeme i více různých variant.
  • Vyhodnocujeme zpětnou vazbu - Než vám hotové texty předáme, testujeme je. Vždy se snažíme o kontrolu jiným copywriterem než tím, který texty psal.

Jak bude probíhat naše spolupráce

Rámcový průběh spolupráce

  • Prvním krokem spolupráce je stanovení cílů, které od textu očekáváte. Co má text vyvolat u jeho čtenářů?
  • O produktech či službách, kterých se text týká, se od vás musíme dozvědět co nejvíce. Bude nás zajímat pozice na trhu, konkurenční výhody, užitky a přínosy pro koncové zákazníky atd.
  • Tvorbě každého textu musí předcházet také analýza cílové skupiny, a to zejména za účelem nalezení faktorů motivujících k nákupnímu rozhodnutí. Vcítíme se do kůže čtenáře textů.
  • Vytvoříme pro vás reklamní texty. Ještě předtím, než vám je předáme, je otestujeme a podle zpětné vazby případně i upravíme.

Budeme vás potřebovat

Představte si, že by po vás někdo požadoval napsat text na téma, ve kterém nejste zrovna doma. Není to jednoduché, resp. napsat takový text srozumitelně a informačně hodnotně je téměř nemožné. Vždy je potřeba dobře porozumět tomu, o čem má text být. Jednoduše řečeno - my můžeme dobře napsat o tom, co vy dobře znáte, pouze tehdy, když nám poskytnete potřebné informace o vašich produktech a službách.

U vašich produktů a služeb potřebujeme znát jejich:

  • charakteristické vlastnosti,
  • užitky a uspokojované potřeby zákazníků,
  • pozici na trhu, konkurenční výhody a obecně odlišnosti od konkurence,
  • cílovou skupinu a faktory, které ovlivňují její nákupní rozhodování,
  • vizuální materiály, grafické manuály, loga, produktové listy apod.

Pokud jde o texty určené pro web, poprosíme vás také o:

  • podle vašeho názoru charakteristická klíčová slova včetně substitutů a komplementů,
  • cíl, se kterým váš web provozujete,
  • charakteristiku cílové skupiny vašeho webu a modelových uživatelů.

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Mrsun

Mohlo by vás také zajímat...


Poslat emailem