Nastavení cílů v Google Analytics

Jak v Google Analytics nastavíte cíle? Čtěte následující řádky, sledujte obrázky a my vás k tomu krok po kroku dovedeme.

Jak nastavíte cíle v Google Analytics

Tato stránka pojednáva pouze o nastavení cílů, ne o jejich fungování. Pokud vás zajímá, jak cíle vyhodnocovat, doporučujeme článek Vyhodnocujete svoje kampane správne? na našem blogu Sunitka.cz.

Google Analytics umožňují nastavit celkem 20 cílů. K nastavení cílů se dostanete přes záložku Správce, z nastavení vybraného profilu (zobrazení dat). Cíl vytvoříte kliknutím na tlačítko +New Goal a následně vyberete vhodný typ cíle, který chcete měřit.

Vytvoření nového cíle v Google Analytics

Existují 4 typy cílů:

  • Cíl adresy URL
  • Doba trvání návštěvy
  • Stránka/návštěva
  • Událost

Cíl adresy URL

Splnění cíle se zaznamená po navštívení konkrétní stránky nebo množiny stránek. Pro tento typ cílů je možno (a doporučeno) nastavit cestu k cíli. Všechny URL jsou definovány bez domény, tedy pro cílovou stránku sunmarketing.cz/kontakt je potřebné definovat cílovou adresu jako /kontakt. Tyto cíle mohou mít 3 druhy shody:

  • Je rovno - cíl je považován za splněný, pouze pokud se URL v adresném řádku uživatele zcela shoduje se zadanou adresou. Jakákoliv další podstránka nebo parametr v URL zabrání započítání splněného cíle.
  • Začíná řetězcem - cíl je považován za splněný, pokud se začátek URL v adresném řádku uživatele shoduje se zadaným řetězcem. Započítá se tedy i pokud se uživatel nachází na podstránce nebo v adresáři, který začína stejně jako řetězec definující cíl. Započítá se i když jsou oproti definované URL přidány parametry.
  • Regulární výraz - umožňuje mnohem komplexnější definici cíle pomocí regulárních výrazů.

Nastavení cíle - krok první

Doba trvání návštěvy

Umožňuje nastavit cíl závislý na době návštěvy. Je možné nastavit pouze jeden čas, který má být považován za splnění cíle, není možné používat podmínky a intervaly jiné než větší nebo menší než definovaná hodnota.


Nastavení cíle - krok druhý

Stránka/návštěva

Umožňuje nastavit cíl závislý na počtu stránek, zobrazených jedné návštěvě. Je možné nastavit pouze jednu hodnotu, která má být považována za splnění cíle, není možné používat podmínky a intervaly jiné než větší, stejná nebo menší než definovaná hodnota.

Nastavení cíle - krok třetí

Událost

Pokud využíváte měření událostí, je možné nastavit jako cíl i splnění události. Je možné nastavit podmínky na každý parametr sledované události. Pro každý testový parametr je možné zvolit, zda se musí přesně shodovat se zadaným řetězcem, začínat na zadaný řetězec nebo odpovídat regulárnímu výrazu. Pro parametr hodnota je možné nastavit, zda má být větší, menší nebo roven zadané hodnotě. Hodnotu cíle je možné nastavit dle hodnoty události nebo pevně pro cíl.

Nastavení cíle - krok čtvrtý

Chcete-li se dozvědět více o Google Analytics, podívejte se na další články na našem blogu Sunitka.cz.

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem